A Veszprémi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság jogerősen helybenhagyta az OKTVF természetvédelmi bírságát.
Egy tagunk 2012-ben megsértette a Csobánc engedélyt, ezért őt súlyos pénzbüntetéssel sújtották. Meglepetésünkre ezután a SIRESZ-re is kiróttak 250,000 Ft bírságot. Annyira hittünk megbüntetésünk megalapozatlanságában, hogy két sikertelen fellebbezés után minden bizalmunkat a bíróságba vetettük. A pert elvesztettük, az ítélet jogerős. ( - beszámoló - ) Az alábbi link-mellékletekből megismerhetők a történet részletei valamint egy szubjektív válasz arra a kérdésre, hogy:
Ésszerű-e egy társadalmi szervezetnek a jogkövetést népszerűsítenie, ennek elősegítésért áldozatokat vállalnia és ezirányú tevékenységében makulátlan példával járnia elöl?
A válasz: „talán”, de jelen példában ez rengeteg társadalmi munka elvégzése után a szervezetnek még 371,600 Ft tanulópénzébe fog kerülni. Ebből 250,000 forintot bírságként kell kifizetnie, miközben tevékenységében sem a természetvédelmi hatóság, sem a bíróság nem talált szemernyi kifogásolnivalót sem.
Kezdettől fogva azt az álláspontot képviseltük, hogy az engedély egymást kizáró, kétféle számon kérhető feladatot illetve kötelezettséget tartalmaz:
1: ami a szövetség kötelezettsége (amit a személy képtelen is ellátni helyette)
2: kötelezettségek amiket csak természetes személy tud betartani vagy megszegni, de ezekben a szövetség a tagját nem képes befolyásolni
Soha nem akartunk semmilyen mértékű felmentést a felelősségünk alól, csupán azt a korrektséget, hogy mindenki a saját tevékenységéért illetve azért tartozzon felelősséggel amire egyáltalán ráhatása, befolyásolási képessége van. De megértve, hogy a hatóságnak minden előfordulható esetre kell egy felelős, tettünk még egy kiegészítést: 1+2: Amennyiben az engedélyt megsértő személy nem azonosítható be, de tudható, hogy az illető az engedélyes szövetség tagja, akkor a szövetség tartozzon felelősséggel a személy által elkövetett szabálysértésért is.
A bíróságon is kifejtettük, hogy az engedélyben tulajdonképpen benne van csak nincs szétszálazva a kétféle felelősség-alanyiság kezelése, sőt akár az 1+2 kiegészítés olvasata is. Mert az engedély általánosságban mondja ki a 3. oldal 3. bekezdésében, hogy:
"... előírásaim megszegése esetén a Tvt. 80. §-a alapján a jogellenes tevékenység végzője természetvédelmi bírság fizetésére köteles ..."
A bíróságtól azt kértük, hogy alkalmazza az engedély idézett részét, a bíróság bontsa le azt a jogalanyok szintjére és ezzel el is törölheti a szövetségre kivetett bírságot. Ma már azt gondoljuk, hogy erre a közigazgatási bíróságnak intézményesen nincs hatásköre, mert csak a törvénytelen hatósági eljárást bírálhatja felül. Tanulópénzünkért ezt a tanulságot kaptuk és a közléssel a többi társadalmi szervezet figyelmébe ajánljuk.
Várhatóan az eTitkár rendszer Csütörtök reggelig nem lesz elérhető.
2021-11-09
Éves rendes Online közgyűlés
2021-10-24
Starthely Vegyes Bizottság közleménye Fedémes használatáról.
2021-07-29
A tavasszal nagyszerű munka kezdődött el a HHH területén, engedélyt kaptunk a repülős területeink kitisztítására.
2021-05-06
Szövetségünk, mint a hazai siklóernyőzés jelentős részének képviselete, reagálva a megjelent információkra és sajtóhírekre, a tragikus eseménnyel kapcsolatban az alábbi állásfoglalást adja ki.
2020-07-08
Az SVB 2020 évi I.körös starthely támogatási pályázatok elosztásáról szóló beszámolója
2020-06-24
2020. január 30. -tól megváltozik a légtérszerkezet
2020-01-29
Tel: +36-20-2957779
2020-01-11
A SIRESZ kapcsolati adatai
2020-01-02
10 év tapasztalata alapján összegyűjtöttük az eTitkár gördülékeny használatának tudnivalóit
2019-12-01