2020. január 30. -tól megváltozik a légtérszerkezet
Jelentősen megváltoznak az alábbiak:
Források:
Kiemelt információk:
Ki lettek jelölve a koordinált légterek, de ameddig nincs végleges megállapodása a koordináló szervezeteknek (LoA), addig nincs lehetőség ezeknek a légtereknek a használatára. A /S Siklóernyős légtereket az RLSZ koordinálja, a koordináció gyakorlata még egyeztetés alatt áll. Az erre vonatkozó megbeszélések jelen állapota szerint az RLSZ-nél lesz egy légtér igény bejelentő felület, célszerűen a /V légterek rendszeréhez kapcsolódva, ahol a pilóták igényelhetik a légtereket, ezeket az igényeket az RLSZ által kijelölt aktív Siklóernyős koordinátorok kezelik és ők igénylik meg a légteret ténylegesen. A légterek pillanatnyi állapota, hagyományos utakon, a FIC -en és a NetBriefing -en lesz elérhető. A /S légterek igénybevételének speciális feltétele (a légtér működése) nem lesz.
A /V légterek, jelen szándékok szerint, siklóernyővel is várhatóan igénybe vehetőek lesznek, de ehhez a Vitorlákkal azonos feltételeket kell teljesíteni (két oldalú rádió kapcsolat, OGN eszköz) és követni (kidolgozás alatt lévő) eljárásaikat.
Átalakul:
LHSDZLHGR / GYURO nagyobb lesz > LHSDZLHGR1 / LHSDZLHGR2
LHKE KECSKEMÉT > átalakult lsd. térkép
LHSN Szolnok > átalakult lsd. térkép
Szolnok/Kecskemét MTMA-k A/B része egymás fölött helyezkednek el! Aktív MTMA esetén különböző magasságra kell figyelni
Szolnok MTMA A/B keleti részé a TRA14A/B/C légtérrel azonos kontúrral került kijelölésre.
Rugalmas légtérhasználattal fog üzemelni. Itt 4 magassági érték lehet: GND - 2000FT - 5500FT- 9500FT
Új légterek: RMZ TMZ, ( icao "G" Osztály)
RMZ (Radio Mandatory Zone): „rádió kötelező körzet”: meghatározott kiterjedésű légtér, amelyben rádióberendezés megléte és használata kötelező;
TMZ (Transponder Mandatory Zone) „válaszjeladó kötelező körzet” (TMZ): meghatározott kiterjedésű légtér, amelyben barometrikus magasság továbbítására alkalmas válaszjeladó berendezés megléte és használata kötelező;
Debrecen TIZ és Sármellék TIZ > TMZ RMZ is.
Egyéb:
BORGOND TIZ és Tököl TIZ 26/2007-ben van, 2020.01.31 től hatályos AIP-ben, Icao térképen nincs
F légtér kivezetése érdemi változást nem hoz számunkra, 4000 láb feletti repülések feltételei nem változtak.
2020 júliustól Drónokra vonatkozó új jogszabaly:
Drónok 3 osztály: open / specific / certified
Röviden: Open( 120m AGL -ig / VLOS / 25kg tömegig) eseti légtér, Transzponder, OGN, ADS-B, bejelentés, stb... nélkül repülhetnek, amellett, hogy minden légijárműnek elsőbbséget kell adniuk.
Várhatóan drasztikusan fog csökkenni az eseti légterek száma, cserébe le és felszállásnál AGL120m ig talalkozhatunk max. 25kg drónnal, amivel szemben elsőbbségünk van.
Várhatóan az eTitkár rendszer Csütörtök reggelig nem lesz elérhető.
2021-11-09
Éves rendes Online közgyűlés
2021-10-24
Starthely Vegyes Bizottság közleménye Fedémes használatáról.
2021-07-29
A tavasszal nagyszerű munka kezdődött el a HHH területén, engedélyt kaptunk a repülős területeink kitisztítására.
2021-05-06
Szövetségünk, mint a hazai siklóernyőzés jelentős részének képviselete, reagálva a megjelent információkra és sajtóhírekre, a tragikus eseménnyel kapcsolatban az alábbi állásfoglalást adja ki.
2020-07-08
Az SVB 2020 évi I.körös starthely támogatási pályázatok elosztásáról szóló beszámolója
2020-06-24
2020. január 30. -tól megváltozik a légtérszerkezet
2020-01-29
Tel: +36-20-2957779
2020-01-11
A SIRESZ kapcsolati adatai
2020-01-02
10 év tapasztalata alapján összegyűjtöttük az eTitkár gördülékeny használatának tudnivalóit
2019-12-01