SIRESZ - Siklórepülő Szövetség - Hírek

Hírek

Válaszok egy nem képzelt levélre --- 2011-11-10 12:31:10

Hazúgság

Egy minapi HFFA hírlevélben többszörösen említve vagyunk. Ez lehetne megtisztelő is de nem így történt. :-)


A hírlevél műfajának adottsága az egyirányú közlés, nincs lehetőség az adott olvasótábor előtt más véleményre, pedig az egyoldalú tájékoztatás nem frankó. A közös siklóernyős fórumot már szétverték. Az agitációt akkor is mindenki utálja, ha csak egy másik kampány ellensúlyozása.

Minket mégis zavar az egyoldalúság, ezért a felvetett témákban a közösség mérlegére tesszük a saját álláspontunkat. Arra ne számítsatok, hogy kígyót-békát összehordunk a HFFA-ról, mert a viszonzott acsarkodást a legrosszabb, ráadásul sehova sem vezető útnak tartjuk. Akit érdekelnek a közös ügyeink, kérjük olvassa el a hírlevéllel azonos témájú pontokba szedett véleményünket.

1. MRSZ tagság:
A SIRESZ önálló. Az FAI papírokon kívül a SIRESZ semmilyen szolgáltatásban nem szorul az MRSZ-re. Azt hiszem két év felismerési késedelemmel a HFFA is ezt a SIRESZ modellt akarja követni 2012-től. Saját Légialkalmasság tanúsító és saját REBISZ szervezetünk van. Függetlenségünket kihasználva sok tagunk dönt úgy, hogy mivel nem kötelezhető, nem is fizet be az MRSZ tagságra. Evidensnek tartom, hogy őket mi sem fizethetjük be a többi tagunk tagdíj befizetéseiből. Viszont az MRSZ belső fejlődésének köszönhetően 2012-ben várhatóan nem tehet majd az MRSZ-nek járó összegre minimum 100% hasznot(*) a tagdíjat közvetítő un. 'szakág'. Ha a szakági kérdésben tényleg helyreáll a rend, akkor vezetőségünk kérni fogja a tagokat, hogy MRSZ tagságukkal azok is vállalják a magyar repülés önkéntes támogatását, akiknek egyébként nincs szükségük a sportolói papírokra (pl. FAI sport licenc, IPPI kártya, NSSZ tagsági kártya).

2. Engedélyek:
A SIRESZ-ben minden arra kötelezett tevékenység érvényes hatósági engedély alapján folyik. Engedélyeinket a megalakulástól számított 35 napon belül megszereztük, magyarázkodás helyett ezeket fel tudjuk mutatni, honlapunkon láthatóak. Ha valamelyik engedélyünket visszavonnák vagy más módon elveszítenénk, azt nem hallgatnánk el évekig a tagság előtt, hanem azonnal közzétennénk. (Lásd ma is olvasható híreink között: idén márciusban 19 napig nem volt engedélyünk a Légialkalmassági tanúsításra.
2011.03.01 az előző engedély lejárta.
2011.03.20 az új engedély megszerzése

3. Sportolók támogatása:
Alapelvként úgy gondoljuk, hogy a nemzetközi versenyeken Magyarországot képviselő sportolók részvételének támogatása elsősorban a magyar állam feladata. Ugyanakkor látjuk a valós helyzetet is, de szövetségünk hibának tartja feszültséghelyzetet teremteni a tömegsportot űzők és a versenyzők között, így a SIRESZ sosem akarta hatalmi szóval eldönteni, hogy a versenyzőket a kezdők és az örömrepülők kötelező befizetéseivel kéne támogatni. Sőt az igazi versenyzők sosem tartottak rá igényt, hogy a többi ernyőstárs pénzén (is) versenyezzenek. Az előbbi elvek és szándékok együttesen csak úgy képviselhetők, ha a sportolók támogatása önkéntes, a befizetésre csak kérjük és biztatjuk tagjainkat. Így a sportalapba történő befizetések torzítás nélkül a tagok akaratát és anyagi lehetőségeit követik, miközben egyes támogatóktól kiemelkedően magas összegek érkeznek be. A befolyt pénzt pontos és átlátható elszámolás mellett kizárólag sporttámogatásra használjuk fel.
A fentiek alapján nem is értjük hogyan fogalmazódhat meg olyan elvárás, hogy a sportalapba befolyt összeget át kéne adnunk egy társ-szövetségnek, elveszítve a befizetők által megjelölt célokra történő felhasználás garanciáját. Nálunk ugyanis a befizető megjelölheti és mi betartjuk pénze felhasználási célját.
A SIRESZ Sportalap felhasználása, mint a szövetség minden pénzmozgása, nyilvánosan követhető. A sportalapra befizetések nyilvánosak, menet közben is ellenőrizhetők: További részletek itt.
A sportalap felhasználása:
2010: A befolyt összeget egyrészt a Liga és a Nemzeti Bajnokság díjazására fordítottuk. A maradékot (jelentős további külső támogatásokkal kiegészítve) teljes egészében az MKK díjazására fordítottuk. További részletek itt.

2011: a Magyar XC válogatott támogatása 50 ezer Ft (megtörtént) valamint idén is a SIRESZ fizeti az MKK és a Liga díjait.

4. Starthely alap:
Erre immár második éve mindkét szövetség 2000 Ft/fő/év starthely hozzájárulást szed be. Az így keletkezett közös keretet a starthelykezelők pályázata alapján, közös döntéssel, a Starthely Vegyes Bizottságban osztják el. Az SVB-ben a szövetségeknek az általuk bevitt összeggel arányos a szavazati súlya. A döntések és a pénzmozgások mindenki számára nyitott könyvként áttekinthetők:
2010 éves adatok itt, ugyanez olvasható a hffa.hu honlapon is.
2011 éves adatok itt, ugyanez olvasható a hffa.hu honlapon is.
Ha részletesebben érdekel, kattints ide!

5. Hátimotor:
A hátimotorosoknak sosem mondtuk, hogy el kéne menniük a SIRESZ-ből, így évfordulóra vissza sem kell hívnunk őket. Mivel a repüléseikhez minden kötelező jogi és műszaki feltétel teljesítését biztosítottuk, kitartottak a szövetség mellett. Számukra ezután is ugyanúgy teljeskörűen biztosítani tudjuk a feltételeket, mint a 'gyalogosoknak'.

6. Szakági működés, szakági költségek viselése
A HFFA nem számol el külön a szakági célokra beszedett pénzekkel, hanem hozzákeveri saját szövetségi működése többi forrásához. Ezzel a gyakorlattal elvi alapon nem értünk egyet, az elkülönített szakági elszámolást kézenfekvő morális elvárásnak tartjuk.
A véleményünket nem javította az sem, hogy a HFFA mint az MRSZ elnökség szakági küldötte az eddigi mindkét évében nemtelen eszközökkel akadályozta szövetségünket MRSZ tagsági jogai gyakorlásában. A törvényesség határát sem kímélve visszaélt a szakági rendszerbe kódolt lehetőségeivel. Ehhez nem vagyunk partnerek, de a továbbiakban a személyi változások után egyre inkább magára találó MRSZ sem adja nevét az ilyen intrikákhoz.
Ide tartozik a (*) hivatkozás az 1. pontból:
2011-ben az MRSZ-nek fizetendő fejenként 4500 (jan.31 után 5000) Ft éves tagdíjért a szakági rendszerre hivatkozva a HFFA tőlünk 9500 ill.10000 forintot kért. Megjegyzem: más szakágak kiemelt helyzetüket nem használták nyerészkedésre, hanem az MRSz szolgáltatásait felár nélkül közvetítették.

7. IPPI kártya (az MRSZ témával együtt az 1. pontban is szerepel)
Ez is kizárólagos FAI / MRSZ jogosultság. Ha nem kapná meg minden MRSZ tag közvetlenül az MRSZ-től, hanem csak más MRSZ tag közvetítése árán juthatna hozzá, az sértené a tagi jogegyenlőséget.
Mellesleg az csak egy valótlan legenda, hogy nem versenyzők részére a jogosítás igazolásához külföldön kötelező lenne az IPPI kártya.

A SIRESZ megalakulása óta minden forint pénzmozgás nyilvánosan követhető, a dátumot - rendeltetést - összeget - egyenleget tartalmazó, bármikor tételesen ellenőrizhető elszámolásban: Részletekért kattint ide

Tájékoztatásul: a SIRESZ-ben sok klub úgy tag, hogy a saját embereire bízza, hogy klubtagságuk megtartása mellett abból a szövetségből vegyék igénybe a kötelező és a választható szolgáltatásokat, amelyikből akarják. Ez szerintem így normális, mert attól hogy két szövetség van nem kell senkire rákényszeríteni egy 'monolit klubakaratot'.

A SIRESZ általános filozófiája az, hogy a siklóernyőzés és sárkányrepülés eredményes képviselete kizárólag akkor biztosítható, ha a két szövetség minden olyan területen együttműködik amik a szövetségi belügyek fölött állnak. Ilyenek például a jogszabályi környezetnek a képzéstől a műszaki alkalmasságig történő helyretétele, a starthelyek és légterek kérdése valamint az MRSZ-en keresztül megvalósuló nemzetközi kapcsolatok is.

Jó leszállásokat kívánva:
a SIRESZ csapatának képviseletében
a vezetőség

Tolmin 2012

<<< SIRESZ eTitkár >>>

e-mail:
jelszó:

HÍREK, KÖZLEMÉNYEK

<<< hírlevél feliratkozás >>>


eTitkár átmeneti szünet

Várhatóan az eTitkár rendszer Csütörtök reggelig nem lesz elérhető.
2021-11-09

Tovább >>>
k2021

Közgyűlési meghívó 2021

Éves rendes Online közgyűlés
2021-10-24

Tovább >>>

SVB: Fedémes közlemény – 2021 Nyár

Starthely Vegyes Bizottság közleménye Fedémes használatáról.
2021-07-29

Tovább >>>

LHHH Tisztítás 2021.05.06-07. (csütörtök-péntek)

A tavasszal nagyszerű munka kezdődött el a HHH területén, engedélyt kaptunk a repülős területeink kitisztítására.
2021-05-06

Tovább >>>

A Siklórepülő Szövetség (SIRESZ) közleménye, a vértesszőlősi siklóernyős mentés során kialakult tragédiáról

Szövetségünk, mint a hazai siklóernyőzés jelentős részének képviselete, reagálva a megjelent információkra és sajtóhírekre, a tragikus eseménnyel kapcsolatban az alábbi állásfoglalást adja ki.
2020-07-08

Tovább >>>
starthely

Starthely Vegyes Bizottság beszámolója

Az SVB 2020 évi I.körös starthely támogatási pályázatok elosztásáról szóló beszámolója
2020-06-24

Tovább >>>
20Legter

Új világ... változó légtereink

2020. január 30. -tól megváltozik a légtérszerkezet
2020-01-29

Tovább >>>
rebisz

Megváltozott a Rebisz ügyeleti száma

Tel: +36-20-2957779
2020-01-11

Tovább >>>
contact

Kapcsolattartás

A SIRESZ kapcsolati adatai
2020-01-02

Tovább >>>
e5

eTitkár használat - GYIK

10 év tapasztalata alapján összegyűjtöttük az eTitkár gördülékeny használatának tudnivalóit
2019-12-01

Tovább >>>