A Hatóság jóváhagyta a SIRESZ új képzési tematikáját
Kedves Pilóták!
A mai napon megérkezett a SIRESZ és a Fly Away Team (Ciervo Kft.) egységes, megújított siklóernyősé képzési tematikájának jóváhagyása a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalától – melyet év elején már beharangoztunk nektek.
A jóváhagyás dátuma: 2016. 05.25.
Az ezt követően megkezdett képzéseket már az új tematikának megfelelőn kell lefolytatni.
A jelenlegi változásokkal igyekszünk az életszerűséget és a siklóernyőzés biztonságát szolgálni a lehető legjobban kihasználva a törvény adta kereteket. A változások jóváhagyásával, így a tematika életszerűbbé tételével kapcsolatos közreműködést köszönjük az NKH-LH munkatársainak.
Íme néhány pontban a legfontosabb változások:
1. A KÉPZÉS SORÁN VÉGREHAJTANDÓ GYAKORLATOK SZÁMA
A képzés során végrehajtandó gyakorlatok száma helyenként változott, igyekeztünk a gyakorlati tapasztalatok alapján a minimum követelményekhez igazítani.
2. A KÉPZÉSHEZ SZÜKSÉGES ÉLETKOROK
Az egyes képzési szintek alapfeltételeként előírt életkorokat a nemzetközi szinthez igazítottuk, helyenként a lehetőségeket kiszélesítve – szülői hozzájárulással – csökkentettük.
3. Gyakorló Pilóta
Bevezetésre került egy új jogosítás, a „Gyakorló Pilóta”.
Az új jogosítás bevezetésével igyekszünk jogszerű és ésszerű segítséget adni abban, hogy friss pilóták minél könnyebben és életszerűbben gyűjthessék repült óráikat a B-vizsgát megelőző időszakban.
Feltételek: minimum 10 repült óra, 20 magasstart 5 különböző starthelyen, 3 repülés enyhén termikus időjárásban, 1 repülés 1 óra időtartammal.
Végezhető tevékenység: A Gyakorló Pilóta jogosítás megszerzését követően jogosult önállóan repülni max. 5 m/s szélben, termikusan nem aktív időjárási körülmények között.
Figyelem! Mivel a jogosítás nemzetközi megfeleltetése PP3, így a legtöbb külföldi országban továbbra is csak oktatói felügyelettel repülhetsz jogszerűen.
Lejárata: Az önálló repülési jogosultság érvényessége megszűnik, ha B-vizsgáját 1 éven belül (365 nap) nem teszi le a Gyakorló Pilóta. Innentől kezdve a B-vizsga feltételeinek teljesítéséig csak oktatója vagy megnevezett, növendéknaplóba bejegyzett és aláírással igazolt Pilóta felügyeletével végezhet gyakorló repüléseket.
Gyakorló Pilóta jogosításod oktatód írhatja be a növendéknaplódba, majd június 10-ét követően töltheted fel az
eTitkárba.
4. SEGÉDMOTOROS KÖZÉPFOKÚ KÉPZÉS
A segédmotoros középfokú jogosítás kiadásához szükséges gyakorlati vizsga a segédmotor valós használatához legközelebb álló gyakorlati vizsgát, útvonalrepülést ír elő.
A „normál” B-vizsga követelményei és feltételei megegyeznek a segédmotoros és segédmotor nélküli pilóták esetében.
5. B-Vizsgáztató szakoktató
Bevezetésre került egy szakoktatói jogosítás, a „B-vizsgáztató szakoktató”.
Az újgenerációs ernyők – akár már a legalsó kategóriában is – lényegesen alaposabb, elmélyültebb és szélesebb körű szakmai ismereteket követelnek meg az oktatóktól nem csak a teljes körű biztonságtechnika, de már a B-vizsgás gyakorlatok oktatása, felügyelete során is.
Követve a nemzetközi trendet, hazánkban is külön választjuk a két szintet. A szakoktatók felkészülését folyamatos továbbképzésekkel segítjük, illetve alkalmassági vizsgán adnak számot arról, hogy növendékeiket valóban a lehető legnagyobb biztonságban tudják a B-elemek oktatása során.
6. ÓRASZÁMOK
Az alapkövetelményként előírt repülési tapasztalat és óraszámok – még mindig csak közelítve a nemzetközi mércéhez – helyenként emelkedtek az olyan jogosítások esetében, ahol a pilóta más ember életéért, egészségéért felelősséget vállal (tandempilóta, oktató).
A megújult tematikát ide kattintva böngészheted.
Szép repüléseket kívánva,
a SIRESZ csapata