A siklóernyőzés az LAPL kategóriába került besorolásra.
A 27/2014. (IV. 30.) NFM rendelet váltja fel a korábbi 14/2002. (II. 26.) KöViM-EüM együttes rendeletet.
Ami megmaradt az az egészségügyi alkalmassági vizsgálat követelménye, ami repülőorvosnál szerezhető meg.
Ami változott az az eddigi Class 2 besorolás helyetti LAPL, ez röviden egyszerűbb vizsgálatot, több vizsgálatra jogosult orvost és 40 év fölött hosszabb, 2 éves érvényességet jelent.
"(7) A repülőeszköz vezetőjének meg kell felelnie a MED rész B. alrészének 3. szakasza szerinti LAPL orvosi minősítés követelményeinek és a hozzá tartozó AMC-ben foglalt követelményeknek az e rendeletben foglaltakkal együtt."
Az érvényességi ideje a MED.A.045 alapján 40 év alatt 5 év 40 év felett 2 év.
A fentiek a csatolt dokumentumokban megtalálhatóak, az LAPL vonatkozó követelményi a 1178/2011/EU rendelet MED rész B. alrészének 3. szakasza vonatkozik (MED.B.095). A hozzátartozó AMC pedig az EASA forrásból és az NKH által kiadott magyar fordításban érhető el.
A vizsgálathoz további információk: Repülőorvosok
Várhatóan az eTitkár rendszer Csütörtök reggelig nem lesz elérhető.
2021-11-09
Éves rendes Online közgyűlés
2021-10-24
Starthely Vegyes Bizottság közleménye Fedémes használatáról.
2021-07-29
A tavasszal nagyszerű munka kezdődött el a HHH területén, engedélyt kaptunk a repülős területeink kitisztítására.
2021-05-06
Szövetségünk, mint a hazai siklóernyőzés jelentős részének képviselete, reagálva a megjelent információkra és sajtóhírekre, a tragikus eseménnyel kapcsolatban az alábbi állásfoglalást adja ki.
2020-07-08
Az SVB 2020 évi I.körös starthely támogatási pályázatok elosztásáról szóló beszámolója
2020-06-24
2020. január 30. -tól megváltozik a légtérszerkezet
2020-01-29
Tel: +36-20-2957779
2020-01-11
A SIRESZ kapcsolati adatai
2020-01-02
10 év tapasztalata alapján összegyűjtöttük az eTitkár gördülékeny használatának tudnivalóit
2019-12-01