SIRESZ - Siklórepülő Szövetség - Hírek

Hírek

Módosult a 14/2000 KöViM rendelet --- 2013-03-28 23:09:27

paragrafus

mely szabályozza a Magyar Köztársaság légterében és repülőterein történő repülések végrehajtását.

Ismételten módosult a 14/2000 KöViM rendelet, de az idei módosulásban - minden híresztelés ellenére - nincsenek minket érintő részek. A mellékelt dokumentum tartalmazza az előző 2012.01.01. és a mostani 2013.03.02-es állapot közötti különbségeket.
A hullámos vonal a beszúrás, az áthúzott rész értelemszerűen a törlés.
A részünkre oly hátrányos ominózus rész 2007.XII.06-tól szerepel a rendeletben!

Kiemelnénk, hogy a rendelet szerint, változatlanul, a többi "légijárművek részére" nyújtandó "tájékoztatás céljából" kell jelezni a repüléseket a FIC -nek, ami a repülések előtti, aktív légterek utáni tájékozódás során megtehető, ez nem engedélykérés hanem tájékoztatás, és természetesen nem szükséges transzponder.

"3.6.2. A vagy C módú 4096 kódbeállítási lehetőséggel rendelkező transzponderrel kell felszerelni azokat a légijárműveket, amelyek VFR szerint:
a) államhatárt keresztező repülést hajtanak végre,
b) ellenőrzött légterekben működnek, kivéve a 3.6.3. pontban leírtakat,
c) 4000 láb (1200 m) AMSL feletti nem ellenőrzött légtérben működnek.

3.6.2.1. A 3.6.2. pont c) pontja alól kivételt képeznek az indulási repülőtér forgalmi körét, légterét és az LHSG.. légteret elhagyó hajtómű nélküli légijárművek, ha repülésükről a FIS-t előzetesen tájékoztatták, valamint az LHSG.. légterekben működő légijárművek.
1. Megjegyzés: Az ellenőrzött légtéren kívül, 4000 láb (1200 m) AMSL alatti VFR repülések számára a transzponderrel történő felszereltség nincs kötelezően előírva, azonban ajánlatos ezeket a légijárműveket is felszerelni transzponderrel, annak érdekében, hogy ezekről a repülésekről is radaron alapuló forgalmi tájékoztatás legyen adható a többi légijármű-vezető számára.
2. Megjegyzés: A transzponderek működtetésére vonatkozó előírásokat a H Függelék tartalmazza.
3. Megjegyzés: A VFR szerint működő légijárművek S módú transzponderrel történő felszerelési kötelezettségéről lásd a 4.4.3.1. pontot.
4. Megjegyzés: Az előzetes tájékoztatás célja, hogy a FIS a hajtómű nélküli légijárművekről, az F légtérben repülő, repülési tervvel rendelkező légijárművek részére forgalmi tájékoztatást tudjon adni."



zsp

<<< SIRESZ eTitkár >>>

e-mail:
jelszó:

HÍREK, KÖZLEMÉNYEK

<<< hírlevél feliratkozás >>>


eTitkár átmeneti szünet

Várhatóan az eTitkár rendszer Csütörtök reggelig nem lesz elérhető.
2021-11-09

Tovább >>>
k2021

Közgyűlési meghívó 2021

Éves rendes Online közgyűlés
2021-10-24

Tovább >>>

SVB: Fedémes közlemény – 2021 Nyár

Starthely Vegyes Bizottság közleménye Fedémes használatáról.
2021-07-29

Tovább >>>

LHHH Tisztítás 2021.05.06-07. (csütörtök-péntek)

A tavasszal nagyszerű munka kezdődött el a HHH területén, engedélyt kaptunk a repülős területeink kitisztítására.
2021-05-06

Tovább >>>

A Siklórepülő Szövetség (SIRESZ) közleménye, a vértesszőlősi siklóernyős mentés során kialakult tragédiáról

Szövetségünk, mint a hazai siklóernyőzés jelentős részének képviselete, reagálva a megjelent információkra és sajtóhírekre, a tragikus eseménnyel kapcsolatban az alábbi állásfoglalást adja ki.
2020-07-08

Tovább >>>
starthely

Starthely Vegyes Bizottság beszámolója

Az SVB 2020 évi I.körös starthely támogatási pályázatok elosztásáról szóló beszámolója
2020-06-24

Tovább >>>
20Legter

Új világ... változó légtereink

2020. január 30. -tól megváltozik a légtérszerkezet
2020-01-29

Tovább >>>
rebisz

Megváltozott a Rebisz ügyeleti száma

Tel: +36-20-2957779
2020-01-11

Tovább >>>
contact

Kapcsolattartás

A SIRESZ kapcsolati adatai
2020-01-02

Tovább >>>
e5

eTitkár használat - GYIK

10 év tapasztalata alapján összegyűjtöttük az eTitkár gördülékeny használatának tudnivalóit
2019-12-01

Tovább >>>